Cílem předmětu je pochopení podstaty agroturistiky, venkovské turistiky, významu cestovního ruchu v rozvoji regionů. Základní pojmy a historické etapy vývoje agroturistiky jako formy cestovního ruchu, úloha agroturistiky ve společnosti a v zemědělském podniku. Průzkum trhu, typologie klientů, proces segmentace, formy nabídky. Požadavky na ubytovací, stravovací, dopravní a další služby spojené s agroturistikou. Podpůrné organizace na českém trhu. Zahraniční zkušenosti s agroturistikou. Nástroje tvorby produktů: produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace. Formy prezentace a participace na trhu. Důraz je kladen nejen na studium teoretických základů řízení provozu služeb v cestovním ruchu, ale též na praktické zvládnutí aktuálních úloh, s nimiž se provozovatelé agroturistických farem setkávají v každodenní praxi. Praktická část je spojena s odbornými akcemi do vybraných subjektů agroturistiky. Spolupráce s odborníky na agroturistiku z MZe a MMR.
Cílem předmětu je pochopení podstaty agroturistiky, venkovské turistiky, významu cestovního ruchu v rozvoji regionů. Základní pojmy a historické etapy vývoje agroturistiky jako formy cestovního ruchu, úloha agroturistiky ve společnosti a v zemědělském podniku. Průzkum trhu, typologie klientů, proces segmentace, formy nabídky. Požadavky na ubytovací, stravovací, dopravní a další služby spojené s agroturistikou. Podpůrné organizace na českém trhu. Zahraniční zkušenosti s agroturistikou. Nástroje tvorby produktů: produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace. Formy prezentace a participace na trhu. Důraz je kladen nejen na studium teoretických základů řízení provozu služeb v cestovním ruchu, ale též na praktické zvládnutí aktuálních úloh, s nimiž se provozovatelé agroturistických farem setkávají v každodenní praxi. Praktická část je spojena s odbornými akcemi do vybraných subjektů agroturistiky. Spolupráce s odborníky na agroturistiku z MZe a MMR.