Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický celek. Přednášky poskytují základ profesionálních znalostí o dovednostech, navazování kontaktů a získávání důvěry klientky/pacientky. Vede k osvojení teoretických zásad o adekvátní komunikaci s klientkami/pacientkami (s ohledem na jejich zdravotní, somatický, psychický i sociální stav) i se spolupracovníky. Nastiňuje důležitost terapeutické komunikace i v krizových situacích (např. agresivní člověk, umírající, člověk prožívající hodnotovou ztrátu). Součástí praktické části předmětu je nácvik psychomotorických a komunikačních dovedností v porodní asistenci v simulačních laboratořích. Důraz je kladen na zvládnutí komplexní situace včetně dodržení hygienicko epidemiologických zásad, prevence rizik, týmové spolupráce a zvládnutí krizových situací. Proces učení je podpořen následným debriefingem, který je nezbytným prvkem simulační výuky.
" Naučit studenty zásadám a dovednostem adekvátní komunikace nejen s klienty/pacienty, ale i se spolupracovníky.Součástí praktické části předmětu je nácvik psychomotorických a komunikačních dovedností v porodní asistenci v simulačních laboratořích. Důraz je kladen na zvládnutí komplexní situace včetně dodržení hygienicko epidemiologických zásad, prevence rizik, týmové spolupráce a zvládnutí krizových situací. Proces učení je podpořen následným debriefingem, který je nezbytným prvkem simulační výuky.