Cílem předmětu je poskytnout studentovi teoretickou i praktickou přípravu pro management činnosti cestovních kanceláří a cestovních agentur v rámci zahraničního výjezdového, zahraničního příjezdového a domácího cestovního ruchu. Založení a existence cestovních kanceláří a cestovních agentur na trhu EU a v ČR je výchozím základem pro porozumění celého portfolia těchto podnikatelských subjektů i ekonomických podmínek jejich činnosti. Procesy tvorby produktů CR (zájezdů) mají studenti možnost pochopit i z hlediska specifik kontraktace základních služeb zájezdu a nevyhnutelné vzájemné synergie těchto služeb. Nezbytnou součástí tohoto kurzu je aplikace variantního krizového řízení B2B a B2C v procesech činnosti CK. Významná je kalkulace zájezdu. Distribuce zájezdu i tzv. spojených služeb i komunikace vychází z právní úpravy Občanského zákoníku a Zákona o některých podmínkách podnikání a výkonu některých činností v cestovním ruchu. Cíle ochrany spotřebitele jsou promítnuty i v povinnostech CK pojištěním proti úpadku nebo bankovní záruky a obligatorním příspěvku do garančního fondu. Nezbytnou součástí tohoto kurzu je krizové řízení B2B a B2C v procesech činnosti CK jako významná prevence variantního řešení krizových situací.