Předmět Metodika francouzštiny pro střední školy II je určen studentům navazujícího magisterského programu Učitelství pro střední školy se specializací na francouzský jazyk. Kurz je koncipován v návaznosti na předměty Didaktika cizích jazyků pro střední školy, Metodika francouzštiny pro střední školy I, Průběžná pedagogická praxe - FJ a Souvislá pedagogická praxe - FJ. Prakticky zaměřený kurz si klade za cíl poskytnout studentům možnost podrobně se seznámit s doplňkovými aspekty výuky francouzského jazyka pro střední školy. V rámci seminářů mají studenti možnost prakticky si vyzkoušet řešení různorodých výukových situací souvisejících s jednotlivými etapami procesu výuky cizího jazyka, které v témže semestru řeší i v rámci souvislých pedagogických praxí přímo na některé z vybraných středních škol. Kromě základních učitelských dovedností je v kurzu věnován prostor analýze současné role učitele cizího jazyka a návaznosti nejčastějších jazykových aktivit a úloh na Bloomovu taxonomii. Studenti si rovněž osvojí dovednosti práce s různými typy autentických dokumentů, literárních textů a písní a seznámí se i s přínosy a úskalími využívání alternativních výukových metod, moderních komunikačních technologií, mobilních aplikací a e-learningu se zaměřením na zdroje pro francouzský jazyk.
Předmět Metodika francouzštiny pro střední školy II je určen studentům navazujícího magisterského programu Učitelství pro střední školy se specializací na francouzský jazyk. Kurz je koncipován v návaznosti na předměty Didaktika cizích jazyků pro střední školy, Metodika francouzštiny pro střední školy I, Průběžná pedagogická praxe - FJ a Souvislá pedagogická praxe - FJ. Prakticky zaměřený kurz si klade za cíl poskytnout studentům možnost podrobně se seznámit s doplňkovými aspekty výuky francouzského jazyka pro střední školy. V rámci seminářů mají studenti možnost prakticky si vyzkoušet řešení různorodých výukových situací souvisejících s jednotlivými etapami procesu výuky cizího jazyka, které v témže semestru řeší i v rámci souvislých pedagogických praxí přímo na některé z vybraných středních škol. Kromě základních učitelských dovedností je v kurzu věnován prostor analýze současné role učitele cizího jazyka a návaznosti nejčastějších jazykových aktivit a úloh na Bloomovu taxonomii. Studenti si rovněž osvojí dovednosti práce s různými typy autentických dokumentů, literárních textů a písní a seznámí se i s přínosy a úskalími využívání alternativních výukových metod, moderních komunikačních technologií, mobilních aplikací a e-learningu se zaměřením na zdroje pro francouzský jazyk.