- Učitel: Francois Dendoncker
- Učitel: Alena Prošková
Předmět Metodika francouzštiny pro střední školy II je určen studentům navazujícího magisterského programu Učitelství pro střední školy se specializací na francouzský jazyk. Kurz je koncipován v návaznosti na předměty Didaktika cizích jazyků pro střední školy, Metodika francouzštiny pro střední školy I, Průběžná pedagogická praxe - FJ a Souvislá pedagogická praxe - FJ. Prakticky zaměřený kurz si klade za cíl poskytnout studentům možnost podrobně se seznámit s doplňkovými aspekty výuky francouzského jazyka pro střední školy. V rámci seminářů mají studenti možnost prakticky si vyzkoušet řešení různorodých výukových situací souvisejících s jednotlivými etapami procesu výuky cizího jazyka, které v témže semestru řeší i v rámci souvislých pedagogických praxí přímo na některé z vybraných středních škol. Kromě základních učitelských dovedností je v kurzu věnován prostor analýze současné role učitele cizího jazyka a návaznosti nejčastějších jazykových aktivit a úloh na Bloomovu taxonomii. Studenti si rovněž osvojí dovednosti práce s různými typy autentických dokumentů, literárních textů a písní a seznámí se i s přínosy a úskalími využívání alternativních výukových metod, moderních komunikačních technologií, mobilních aplikací a e-learningu se zaměřením na zdroje pro francouzský jazyk.
- Učitel: Francois Dendoncker
- Učitel: Alena Prošková
Předmět Metodika francouzštiny pro střední školy II je určen studentům navazujícího magisterského programu Učitelství pro střední školy se specializací na francouzský jazyk. Kurz je koncipován v návaznosti na předměty Didaktika cizích jazyků pro střední školy, Metodika francouzštiny pro střední školy I, Průběžná pedagogická praxe - FJ a Souvislá pedagogická praxe - FJ. Prakticky zaměřený kurz si klade za cíl poskytnout studentům možnost podrobně se seznámit s doplňkovými aspekty výuky francouzského jazyka pro střední školy. V rámci seminářů mají studenti možnost prakticky si vyzkoušet řešení různorodých výukových situací souvisejících s jednotlivými etapami procesu výuky cizího jazyka, které v témže semestru řeší i v rámci souvislých pedagogických praxí přímo na některé z vybraných středních škol. Kromě základních učitelských dovedností je v kurzu věnován prostor analýze současné role učitele cizího jazyka a návaznosti nejčastějších jazykových aktivit a úloh na Bloomovu taxonomii. Studenti si rovněž osvojí dovednosti práce s různými typy autentických dokumentů, literárních textů a písní a seznámí se i s přínosy a úskalími využívání alternativních výukových metod, moderních komunikačních technologií, mobilních aplikací a e-learningu se zaměřením na zdroje pro francouzský jazyk.