Předmět Metodika španělštiny pro střední školy I je určen studentům navazujícího magisterského programu Učitelství pro střední školy se specializací na španělský jazyk a literaturu. Kurz je koncipován v návaznosti na předměty Didaktika cizích jazyků pro střední školy a Průběžná pedagogická praxe - ŠJ. Prakticky zaměřený kurz si klade za cíl poskytnout studentům možnost podrobně se seznámit s klíčovými aspekty reálné výuky španělského jazyka pro střední školy. V rámci seminářů mají studenti možnost prakticky si vyzkoušet řešení různorodých výukových situací souvisejících s jednotlivými etapami procesu cizojazyčné výuky, které v témže semestru řeší i v rámci průběžných pedagogických praxí přímo na některé z vybraných středních škol. Kromě základních učitelských dovedností jsou v kurzu představeny i učebnice a různorodé doplňkové výukové materiály, principy jejich analýzy a hodnocení, dále vývoj základních výukových přístupů a metod v průběhu dějin, a prostor je věnován i příčinám a možnému řešení nejčastějších kázeňských problémů, s nimiž se vyučující cizích jazyků na středních školách setkávají.

Předmět Metodika španělštiny pro střední školy II je určen studentům navazujícího magisterského programu Učitelství pro střední školy se specializací na španělský jazyk a literaturu. Kurz je koncipován v návaznosti na předměty Didaktika cizích jazyků pro střední školy, Metodika španělštiny pro střední školy I, Průběžná pedagogická praxe - ŠJ a Souvislá pedagogická praxe - ŠJ. Prakticky zaměřený kurz si klade za cíl poskytnout studentům možnost podrobně se seznámit s doplňkovými aspekty reálné výuky anglického jazyka pro střední školy. V rámci seminářů mají studenti možnost prakticky si vyzkoušet řešení různorodých výukových situací souvisejících s jednotlivými etapami procesu cizojazyčné výuky, které v témže semestru řeší i v rámci souvislých pedagogických praxí přímo na některé z vybraných středních škol. Kromě základních učitelských dovedností je v kurzu věnován prostor analýze současné role učitele cizího jazyka a návaznosti nejčastějších jazykových aktivit a úloh na Bloomovu taxonomii. Studenti si rovněž osvojí dovednosti práce s různými typy autentických dokumentů, literárních textů a písní a seznámí se i s přínosy a úskalími využívání alternativních výukových metod, moderních komunikačních technologií, mobilních aplikací a e-learningu.