- Učitel: Lenka Šedová
Student/ka se seznámí s informacemi o vztahu životního prostředí k lidskému organizmu, s rizikovými faktory, zdravotními riziky a s organizací a základními pracovními metodami hygienické služby.
Student/ka se orientuje v základech zdravotnické edukace a výchovy ke zdraví.
Student/ka získat profesní znalosti a dovednosti z oblasti podpory a udržení zdraví při dodržování zdravého životního stylu.
Studentka chápe vztah mezi edukací klienta a jeho léčbou.
Studentka dokáže obhájit roli sestry edukátorky v péči o zdravé i nemocné, u jednotlivců, skupin i komunit.
Student bude mít ucelené informace o výživě člověka.
Student bude seznámen s důvody a důsledky poruch výživy ve zdraví a nemoci a s klinickými stavy při poruchách výživy, dále s enterálními i parenterálními způsoby podávání výživy.
- Učitel: Lenka Šedová
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je součástí komplexu předmětů, které profilují absolventa k práci v primární, sekundární a terciární sféře péče o zdraví. Umožňuje studentům získat profesní znalosti z podpory a udržení zdraví při dodržování zdravého životního stylu v jednotlivých obdobích lidského života. Seznamuje s problematikou úrazů v dětském věku, týrání, zanedbávání a zneužívání dětí všech věkových skupin, s problematikou šikany a závislostí, s jejími riziky, prevencí, léčbou a následnou péčí. Studenti získají znalosti pro efektivní edukaci a poskytování informací při zjištěných rizicích a při přímém ohrožení zdraví jednotlivců, rodin a komunit.
- student/ka rozumí důležité změně v orientaci zdravotní politiky od roku 1978 v Evropských zemích.
- student/ka chápe výchovu ke zdraví jako neoddělitelnou součást výkonu povolání dětské sestry.
- student/ka dokáže obhájit roli dětské sestry ve veřejném a komunitním zdravotnictví.
- student/ka získá profesní znalosti a dovednosti z oblasti podpory a udržení zdraví při dodržování zdravého životního stylu.
- student/ka chápe zdravý způsob života jako jednu možností, jak snižovat náklady na léčbu onemocnění a komplikací.
- student/ka umí definovat determinanty zdraví dětí, rodin i komunit.
- student/ka zná základní zásady a metody, které se využívají ve výchově ke zdraví v praxi.
- student/ka dokáže rizikové faktory životního způsobu identifikovat a vyhodnotit s návrhem na možné zlepšení situace.
- student/ka zná základní národní programy podpory zdraví v České republice.
- student/ka obhajuje konkrétní možnosti působení dětské sestryv oblasti výchovy ke zdraví.
- Učitel: Lenka Šedová
Seznamuje s novou rolí sestry mentorky, činností supervize a uplatnění teoretických poznatků a praktických dovedností z didaktiky v rámci vedení a edukace oš. týmu. Cílem předmětu je připravit studenta/ku tak, aby byl/a schopen/a samostatně využít vyučovací metody a techniky včetně pedagogické komunikace, supervize a kritického myšlení ve vyučovacím procesu při působení v teoretické i praktické výuce ošetřovatelských předmětů a byl/a schopen/na efektivně pracovat s pedagogickou dokumentací i v roli sestry mentorky na pracovišti. Student/ka je seznámen/a se specifickou problematikou výuky v ošetřovatelských předmětech.Součástí praktické části předmětu je nácvik psychomotorických a komunikačních dovedností v porodní asistenci v simulačních laboratořích.
Důraz je kladen na zvládnutí komplexní situace včetně dodržení hygienicko epidemiologických zásad, prevence rizik, týmové spolupráce a zvládnutí krizových situací. Proces učení je podpořen následným debriefingem, který je nezbytným prvkem simulační výuky.