Metoda I.N.S.E.R.T - závěrečná část Aktivity 1
ANOTACE: Metoda se používá především při práci s textem, ale dá se dobře využít i k reflexi výukových aktivit. Pracuje se znaménky plus (+), mínus (-), vykřičník (!), otazník (?) a je vhodná pro vedení následné strukturované diskuse.
DÉLKA: 15-30 min. (záleží na zvoleném postupu, počtu a zkušenostech účastníků)
POSTUP:
1. Pokud s touto metodou začínáte, rozdejte účastníkům PRACOVNÍ LIST (viz Obr. 5). Při opakování metody jej již nebudou potřebovat, zaznamenávají sami na papír nebo ústně.
2. Znaménkem plus označte, co na aktivitě vnímáte pozitivně (může to být např. rozsah aktivity, nápad, sdělení, scéna nebo forma).
3. Znaménko mínus naopak označuje to, co vnímáte jako negativní.
4. Existuje několik možností pro vykřičník. Vybírejte ideálně podle formy aktivity. Můžete mluvit o tom, co pro Vás bylo v aktivitě nového, co považujete za nejsilnější stránku aktivity apod.
5. Otazník umožňuje klást otázky.
6. Poté jeden po druhém sdělte, co jste si zapsali. Nejprve diskutujte o pozitivních momentech, pak o negativních.
7. Nezapisujte si závěry ani komentáře. Zaměřte se spíše na vedení diskuse.
Obr. 5 PRACOVNÍ LIST METODY I.N.S.E.R.T - možno vyplnit v online podobě, viz aktivita Závěrečná reflexe Aktivity 1.
1. Vedle znaménka plus napište, co na dané činnosti/úkolu vnímáte pozitivně.
2. Vedle znaménka mínus napište, co vnímáte jako negativní.
3. Do rámečku s vykřičníkem napište, který moment aktivity/tématu na vás udělal nejsilnější dojem.
4. Do pole s otazníkem napište otázky, které vás k tématu napadnou.