- Učitel: Lucie Kolářová
Cílem přednášek teologické antropologie je systematický pohled na to, kým je člověk v celku svých dimenzí, jako tělesně-duševně-socio-duchovní jednota. Porozumění sobě samým totiž vůbec není samozřejmostí, nýbrž předpokládá schopnost rozpoznávat vlastní teoretická východiska, sdílený obraz člověka i osobnostní hodnotové ukotvení. Tato schopnost musí být kultivována, neboť pouhé tušení toho, jak se to s lidskými záležitostmi má, může mnohdy znamenat, že člověk podléhá předsudkům, myšlenkovým stereotypům a neznalostem v oblasti toho, co je mu bytostně nejbližší.
Reflexe člověka v antropologické perspektivě křesťanského náboženství není vázána na náboženskou či světonázorovou orientaci studenta. Předmět, koncipován systematicky i historicky, uvádí studenty do základů evropského pojetí osoby a její důstojnosti a zprostředkovává jim vhled do (náboženských) kořenů kultury, v níž žijí a pracují. Židovsko-křesťanské pojetí člověka je tematizováno v kontextu rozlišených obrazů člověka, jak je lze - z nadefinovaných hledisek - v dějinách i v přítomné době identifikovat. Student se seznamuje s antropologickými souvislostmi v kontextu předkřesťanském, křesťanském i postkřesťanském.
Přednášky jsou postaveny na hermeneutickém pravidle, podle něhož je praktické jednání člověka trvale formováno teoretickými náhledy, které mu předcházejí i je průběžně provázejí. Pro sociální práci to platí objektivně. Věcné zvládnutí problematiky se pro studenty oboru SCHP klade jako významný předpoklad kvality jejich budoucího profesního působení.
- Učitel: Lucie Kolářová
Cílem přednášek teologické antropologie je systematický pohled na to, kým je člověk v celku svých dimenzí, jako tělesně-duševně-socio-duchovní jednota. Porozumění sobě samým totiž vůbec není samozřejmostí, nýbrž předpokládá schopnost rozpoznávat vlastní teoretická východiska, sdílený obraz člověka i osobnostní hodnotové ukotvení. Tato schopnost musí být kultivována, neboť pouhé tušení toho, jak se to s lidskými záležitostmi má, může mnohdy znamenat, že člověk podléhá předsudkům, myšlenkovým stereotypům a neznalostem v oblasti toho, co je mu bytostně nejbližší.
Reflexe člověka v antropologické perspektivě křesťanského náboženství není vázána na náboženskou či světonázorovou orientaci studenta. Předmět, koncipován systematicky i historicky, uvádí studenty do základů evropského pojetí osoby a její důstojnosti a zprostředkovává jim vhled do (náboženských) kořenů kultury, v níž žijí a pracují. Židovsko-křesťanské pojetí člověka je tematizováno v kontextu rozlišených obrazů člověka, jak je lze - z nadefinovaných hledisek - v dějinách i v přítomné době identifikovat. Student se seznamuje s antropologickými souvislostmi v kontextu předkřesťanském, křesťanském i postkřesťanském.
Přednášky jsou postaveny na hermeneutickém pravidle, podle něhož je praktické jednání člověka trvale formováno teoretickými náhledy, které mu předcházejí i je průběžně provázejí. Pro sociální práci to platí objektivně. Věcné zvládnutí problematiky se pro studenty oboru SCHP klade jako významný předpoklad kvality jejich budoucího profesního působení.
- Učitel: Lucie Kolářová
Cílem přednášek teologické antropologie je systematický pohled na to, kým je člověk v celku svých dimenzí, jako tělesně-duševně-socio-duchovní jednota. Porozumění sobě samým totiž vůbec není samozřejmostí, nýbrž předpokládá schopnost rozpoznávat vlastní teoretická východiska, sdílený obraz člověka i osobnostní hodnotové ukotvení. Tato schopnost musí být kultivována, neboť pouhé tušení toho, jak se to s lidskými záležitostmi má, může mnohdy znamenat, že člověk podléhá předsudkům, myšlenkovým stereotypům a neznalostem v oblasti toho, co je mu bytostně nejbližší.
Reflexe člověka v antropologické perspektivě křesťanského náboženství není vázána na náboženskou či světonázorovou orientaci studenta. Předmět, koncipován systematicky i historicky, uvádí studenty do základů evropského pojetí osoby a její důstojnosti a zprostředkovává jim vhled do (náboženských) kořenů kultury, v níž žijí a pracují. Židovsko-křesťanské pojetí člověka je tematizováno v kontextu rozlišených obrazů člověka, jak je lze - z nadefinovaných hledisek - v dějinách i v přítomné době identifikovat. Student se seznamuje s antropologickými souvislostmi v kontextu předkřesťanském, křesťanském i postkřesťanském.
Přednášky jsou postaveny na hermeneutickém pravidle, podle něhož je praktické jednání člověka trvale formováno teoretickými náhledy, které mu předcházejí i je průběžně provázejí. Pro sociální práci to platí objektivně. Věcné zvládnutí problematiky se pro studenty oboru SCHP klade jako významný předpoklad kvality jejich budoucího profesního působení.
- Učitel: Lucie Kolářová
Cílem přednášek teologické antropologie je systematický pohled na to, kým je člověk v celku svých dimenzí, jako tělesně-duševně-socio-duchovní jednota. Porozumění sobě samým totiž vůbec není samozřejmostí, nýbrž předpokládá schopnost rozpoznávat vlastní teoretická východiska, sdílený obraz člověka i osobnostní hodnotové ukotvení. Tato schopnost musí být kultivována, neboť pouhé tušení toho, jak se to s lidskými záležitostmi má, může mnohdy znamenat, že člověk podléhá předsudkům, myšlenkovým stereotypům a neznalostem v oblasti toho, co je mu bytostně nejbližší.
Reflexe člověka v antropologické perspektivě křesťanského náboženství není vázána na náboženskou či světonázorovou orientaci studenta. Předmět, koncipován systematicky i historicky, uvádí studenty do základů evropského pojetí osoby a její důstojnosti a zprostředkovává jim vhled do (náboženských) kořenů kultury, v níž žijí a pracují. Židovsko-křesťanské pojetí člověka je tematizováno v kontextu rozlišených obrazů člověka, jak je lze - z nadefinovaných hledisek - v dějinách i v přítomné době identifikovat. Student se seznamuje s antropologickými souvislostmi v kontextu předkřesťanském, křesťanském i postkřesťanském.
Přednášky jsou postaveny na hermeneutickém pravidle, podle něhož je praktické jednání člověka trvale formováno teoretickými náhledy, které mu předcházejí i je průběžně provázejí. Pro sociální práci to platí objektivně. Věcné zvládnutí problematiky se pro studenty oboru SCHP klade jako významný předpoklad kvality jejich budoucího profesního působení.