Cílem přednášek je zprostředkovat posluchačům vhled do křesťanského obrazu člověka a umožnit porozumění zásadním tématům křesťanské antropologie s přesahem k jejich etické perspektivě. Přednášky jsou koncipovány systematicky a zároveň je jejich obsah paralelně zasazován do dějinného rámce. Předmětem zájmu jsou otázky po tom, jak se utvářela a vyvíjela západní kultura a její pojetí člověka, v čem spočívá kontinuita významů, které v průběhu dějin vstřebává, zpracovává i nastoluje teologická antropologie, a jak lze tematizovat její vlastní obsahy vzhledem k odlišným důrazům mezi jednotlivými teologickými tradicemi. Přednášky metodicky rozvíjejí schopnost rozlišovat a jejich záměrem je přivádět studenty k diferencovanému poznání, bez něhož není myslitelná kvalitní mezilidská komunikace, práce s lidmi ani služba druhým. Výběr tematických oblastí vychází z předpokladu, že křesťanské antropologické aspekty ve značné míře korelují s konkrétními zkušenostmi člověka. Jde tudíž o tematizaci křesťanské antropologie jak v principech, tak co do jejich praktického dopadu. Tím se ozřejmuje přínosnost daného pojetí člověka. Přednáškový cyklus ukazuje, že křesťanskou antropologii nelze chápat historizujícím způsobem jako "relikt", nýbrž jako formativní koncept utvářející postoje, který v provázanosti svých souvislostí působí na naše jednání a může ho významným způsobem podmiňovat.
Cílem přednášek je zprostředkovat posluchačům vhled do křesťanského obrazu člověka a umožnit porozumění zásadním tématům křesťanské antropologie s přesahem k jejich etické perspektivě. Přednášky jsou koncipovány systematicky a zároveň je jejich obsah paralelně zasazován do dějinného rámce. Předmětem zájmu jsou otázky po tom, jak se utvářela a vyvíjela západní kultura a její pojetí člověka, v čem spočívá kontinuita významů, které v průběhu dějin vstřebává, zpracovává i nastoluje teologická antropologie, a jak lze tematizovat její vlastní obsahy vzhledem k odlišným důrazům mezi jednotlivými teologickými tradicemi. Přednášky metodicky rozvíjejí schopnost rozlišovat a jejich záměrem je přivádět studenty k diferencovanému poznání, bez něhož není myslitelná kvalitní mezilidská komunikace, práce s lidmi ani služba druhým. Výběr tematických oblastí vychází z předpokladu, že křesťanské antropologické aspekty ve značné míře korelují s konkrétními zkušenostmi člověka. Jde tudíž o tematizaci křesťanské antropologie jak v principech, tak co do jejich praktického dopadu. Tím se ozřejmuje přínosnost daného pojetí člověka. Přednáškový cyklus ukazuje, že křesťanskou antropologii nelze chápat historizujícím způsobem jako "relikt", nýbrž jako formativní koncept utvářející postoje, který v provázanosti svých souvislostí působí na naše jednání a může ho významným způsobem podmiňovat.
Cílem přednášek je zprostředkovat posluchačům vhled do křesťanského obrazu člověka a umožnit porozumění zásadním tématům křesťanské antropologie s přesahem k jejich etické perspektivě. Přednášky jsou koncipovány systematicky a zároveň je jejich obsah paralelně zasazován do dějinného rámce. Předmětem zájmu jsou otázky po tom, jak se utvářela a vyvíjela západní kultura a její pojetí člověka, v čem spočívá kontinuita významů, které v průběhu dějin vstřebává, zpracovává i nastoluje teologická antropologie, a jak lze tematizovat její vlastní obsahy vzhledem k odlišným důrazům mezi jednotlivými teologickými tradicemi. Přednášky metodicky rozvíjejí schopnost rozlišovat a jejich záměrem je přivádět studenty k diferencovanému poznání, bez něhož není myslitelná kvalitní mezilidská komunikace, práce s lidmi ani služba druhým. Výběr tematických oblastí vychází z předpokladu, že křesťanské antropologické aspekty ve značné míře korelují s konkrétními zkušenostmi člověka. Jde tudíž o tematizaci křesťanské antropologie jak v principech, tak co do jejich praktického dopadu. Tím se ozřejmuje přínosnost daného pojetí člověka. Přednáškový cyklus ukazuje, že křesťanskou antropologii nelze chápat historizujícím způsobem jako "relikt", nýbrž jako formativní koncept utvářející postoje, který v provázanosti svých souvislostí působí na naše jednání a může ho významným způsobem podmiňovat.
Cílem přednášek je zprostředkovat posluchačům vhled do křesťanského obrazu člověka a umožnit porozumění zásadním tématům křesťanské antropologie s přesahem k jejich etické perspektivě. Přednášky jsou koncipovány systematicky a zároveň je jejich obsah paralelně zasazován do dějinného rámce. Předmětem zájmu jsou otázky po tom, jak se utvářela a vyvíjela západní kultura a její pojetí člověka, v čem spočívá kontinuita významů, které v průběhu dějin vstřebává, zpracovává i nastoluje teologická antropologie, a jak lze tematizovat její vlastní obsahy vzhledem k odlišným důrazům mezi jednotlivými teologickými tradicemi. Přednášky metodicky rozvíjejí schopnost rozlišovat a jejich záměrem je přivádět studenty k diferencovanému poznání, bez něhož není myslitelná kvalitní mezilidská komunikace, práce s lidmi ani služba druhým. Výběr tematických oblastí vychází z předpokladu, že křesťanské antropologické aspekty ve značné míře korelují s konkrétními zkušenostmi člověka. Jde tudíž o tematizaci křesťanské antropologie jak v principech, tak co do jejich praktického dopadu. Tím se ozřejmuje přínosnost daného pojetí člověka. Přednáškový cyklus ukazuje, že křesťanskou antropologii nelze chápat historizujícím způsobem jako "relikt", nýbrž jako formativní koncept utvářející postoje, který v provázanosti svých souvislostí působí na naše jednání a může ho významným způsobem podmiňovat.
Cílem přednášek je zprostředkovat posluchačům vhled do křesťanského obrazu člověka a umožnit porozumění zásadním tématům křesťanské antropologie s přesahem k jejich etické perspektivě. Přednášky jsou koncipovány systematicky a zároveň je jejich obsah paralelně zasazován do dějinného rámce. Předmětem zájmu jsou otázky po tom, jak se utvářela a vyvíjela západní kultura a její pojetí člověka, v čem spočívá kontinuita významů, které v průběhu dějin vstřebává, zpracovává i nastoluje teologická antropologie, a jak lze tematizovat její vlastní obsahy vzhledem k odlišným důrazům mezi jednotlivými teologickými tradicemi. Přednášky metodicky rozvíjejí schopnost rozlišovat a jejich záměrem je přivádět studenty k diferencovanému poznání, bez něhož není myslitelná kvalitní mezilidská komunikace, práce s lidmi ani služba druhým. Výběr tematických oblastí vychází z předpokladu, že křesťanské antropologické aspekty ve značné míře korelují s konkrétními zkušenostmi člověka. Jde tudíž o tematizaci křesťanské antropologie jak v principech, tak co do jejich praktického dopadu. Tím se ozřejmuje přínosnost daného pojetí člověka. Přednáškový cyklus ukazuje, že křesťanskou antropologii nelze chápat historizujícím způsobem jako "relikt", nýbrž jako formativní koncept utvářející postoje, který v provázanosti svých souvislostí působí na naše jednání a může ho významným způsobem podmiňovat.