Předmět se soustřeďuje na jedno důležité teologické téma, kterým je otázka stvoření a dnešní teologický pohled na něj. Cílem je tematizovat teologický pojem stvoření v kontextu přírodovědeckého obrazu světa a tím jej zároveň aktualizovat pro současnost. Konfrontace s vlastním obsahem předpokládá zvládnutí metodologického a hermeneutického hlediska, které studenty uschopňuje k diferencovanému pohledu. Studiem primární literatury a zpracováváním konkrétních témat studenti získávají přehled o historickém pozadí toho, jak se utvářel přírodovědecký obraz světa, co tento obraz věcně znamená, a v jakých modelech lze uvažovat o náboženských a empirických pravdách, resp. teologii a přírodní vědě. Klíčovou uvažovanou oblastí je pak pojem stvoření vzhledem k "objevu" evoluce. Studenti se učí rozumět pojmu stvoření, včetně jeho environmentální konotace, v kontextu přírodovědeckého - tedy pro něj nepůvodního - obrazu světa a systematicky jej promýšlet jako pojem nosný, zprostředkovávající právě i v tomto současném obraze světa zodpovědný postoj k životu.

Cílem předmětu je tematizovat teologický pojem stvoření v kontextu přírodovědeckého obrazu světa a tím jej zároveň aktualizovat pro současnost. Konfrontace s vlastním obsahem předpokládá zvládnutí metodologického a hermeneutického hlediska, které studenty uschopňuje k diferencovanému pohledu. Studiem primární literatury a zpracováváním konkrétních témat studenti získávají přehled o historickém pozadí toho, jak se utvářel přírodovědecký obraz světa, co tento obraz věcně znamená, a v jakých modelech lze uvažovat o náboženských a empirických pravdách, resp. teologii a přírodní vědě. Klíčovou uvažovanou oblastí je pak pojem stvoření vzhledem k „objevu“ evoluce.

Studenti se v rámci předmětu učí rozumět pojmu stvoření, včetně jeho environmentální konotace, v kontextu přírodovědeckého – tedy pro něj nepůvodního – obrazu světa a systematicky jej promýšlet jako pojem nosný, zprostředkovávající právě i v tomto současném obraze světa zodpovědný postoj k životu.