Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky dogmatické teologie v části, která se týká teologické antropologie, teologie stvoření a eschatologie. Studenti získají přehled o základních kategoriích daných traktátů, o jejich dogmaticko-dějinném vývoji, o relevantních naukových vyjádřeních ustavujících - zpravidla v reakci na konkrétní historický vývoj - věroučné mantinely křesťanské víry, a je jim zprostředkován vlastní obsah traktátů z hlediska teologické systematiky. Charakteristickým rysem tohoto kurzu je kontextualita. Student sice získává znalosti z oblasti jednotlivých, samostatně pojatých traktátů, avšak u vědomí toho, že obsahově jsou tyto propojeny a vzájemně na sebe navazují a jejich rozlišení je opodstatněné především z důvodů metodických. Látka je vždy tematizována s přesahem k tomu, jak je vystavěna dogmatická teologie jako celek.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky dogmatické teologie v části, která se týká teologické antropologie, teologie stvoření a eschatologie. Studenti získají přehled o základních kategoriích daných traktátů, o jejich dogmaticko-dějinném vývoji, o relevantních naukových vyjádřeních ustavujících - zpravidla v reakci na konkrétní historický vývoj - věroučné mantinely křesťanské víry, a je jim zprostředkován vlastní obsah traktátů z hlediska teologické systematiky. Charakteristickým rysem tohoto kurzu je kontextualita. Student sice získává znalosti z oblasti jednotlivých, samostatně pojatých traktátů, avšak u vědomí toho, že obsahově jsou tyto propojeny a vzájemně na sebe navazují a jejich rozlišení je opodstatněné především z důvodů metodických. Látka je vždy tematizována s přesahem k tomu, jak je vystavěna dogmatická teologie jako celek.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky dogmatické teologie v části, která se týká teologické antropologie, teologie stvoření a eschatologie. Studenti získají přehled o základních kategoriích daných traktátů, o jejich dogmaticko-dějinném vývoji, o relevantních naukových vyjádřeních ustavujících - zpravidla v reakci na konkrétní historický vývoj - věroučné mantinely křesťanské víry, a je jim zprostředkován vlastní obsah traktátů z hlediska teologické systematiky. Charakteristickým rysem tohoto kurzu je kontextualita. Student sice získává znalosti z oblasti jednotlivých, samostatně pojatých traktátů, avšak u vědomí toho, že obsahově jsou tyto propojeny a vzájemně na sebe navazují a jejich rozlišení je opodstatněné především z důvodů metodických. Látka je vždy tematizována s přesahem k tomu, jak je vystavěna dogmatická teologie jako celek.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky dogmatické teologie v části, která se týká teologické antropologie, teologie stvoření a eschatologie. Studenti získají přehled o základních kategoriích daných traktátů, o jejich dogmaticko-dějinném vývoji, o relevantních naukových vyjádřeních ustavujících - zpravidla v reakci na konkrétní historický vývoj - věroučné mantinely křesťanské víry, a je jim zprostředkován vlastní obsah traktátů z hlediska teologické systematiky. Charakteristickým rysem tohoto kurzu je kontextualita. Student sice získává znalosti z oblasti jednotlivých, samostatně pojatých traktátů, avšak u vědomí toho, že obsahově jsou tyto propojeny a vzájemně na sebe navazují a jejich rozlišení je opodstatněné především z důvodů metodických. Látka je vždy tematizována s přesahem k tomu, jak je vystavěna dogmatická teologie jako celek.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky dogmatické teologie v části, která se týká teologické antropologie, teologie stvoření a eschatologie. Studenti získají přehled o základních kategoriích daných traktátů, o jejich dogmaticko-dějinném vývoji, o relevantních naukových vyjádřeních ustavujících – zpravidla v reakci na konkrétní historický vývoj – věroučné mantinely křesťanské víry, a je jim zprostředkován vlastní obsah traktátů z hlediska teologické systematiky.

Charakteristickým rysem tohoto kurzu je kontextualita. Student sice získává znalosti z oblasti jednotlivých, samostatně pojatých traktátů, avšak u vědomí toho, že obsahově jsou tyto propojeny a vzájemně na sebe navazují a jejich rozlišení je opodstatněné především z důvodů metodických. Látka je vždy tematizována s přesahem k tomu, jak je vystavěna dogmatická teologie jako celek.