„Různí lidé vytvářejí různé vztahy. Každý vztah, který je také profesionální, je dobrý nebo špatný do té míry, co z něho konkrétní lidé udělají." (Henriksen, Vetlesen, s. 77, 2000)

Ve většině pracovních činností je člověk obklopen lidmi, které si zpravidla sám nevybírá. Přestože zaměstnanci zastávají různé pracovní pozice a mají odlišné osobnostní charakteristiky, měli by spolu vycházet a pracovat. V práci sestry a lékaře to platí dvojnásobně, protože v centru jejich zájmu je lidská bytost.

Vztahy mezi zdravotnickým personálem, především mezi lékaři a sestrami, jsou významným prvkem v poskytování zdravotní péče. Pokud má organizace dostatečný počet pracovníků, vhodné složení personálu a existuje efektivní komunikace a spolupráce mezi zdravotníky, má to významný vliv na kvalitu poskytování zdravotní péče a tím také na spokojenost pacienta. Vztah mezi sestrami a lékaři je jedním z významných a důležitých aspektů celkové atmosféry na pracovišti, a proto vyžaduje mnohostranný přístup.



Komunikace na pracovišti mezi spolupracovníky/kolegy je velmi důležitá, ovšem někdy může být i dost složitá. Ne každý je nám sympatický, ne vždy máme stejné názory. Pro zdárnou péči o pacienty  je nutné zvládat správnou komunikaci na pracovišti a umět řešit i vzniklé problémy.

Zuletzt geändert: Montag, 30. Dezember 2019, 20:40