Základní informace o tématu

Komunikace s obyvatelstvem v případě vzniku mimořádných událostí je nelehkým úkolem, který vyžaduje specifické postupy a přístupy. Komunikaci ovlivňuje řada situačních a osobnostních faktorů, jak na straně zasaženého, tak na straně komunikátora. Tato komunikace může být ztěžována šumy a překážkami, které jsou dány jak vnějším prostředím, tak i psychikou zúčastněných (silné emoce, problémy s pozorností, vlastní postoje a předsudky apod.) Komunikátorem, který tváří v tvář pracuje se zasaženými lidmi, může být odborník na duševní zdraví, zdravotník, policista, hasič, představitel obce, státní správy, psychosociální intervent, dobrovolník, soused, pracovník krizového řízení, tiskový pracovník, novinář apod. Ti všichni mohou svým přístupem, způsobem komunikace a volbou slov velmi pomoci, ale i velmi uškodit.

Last modified: Thursday, 2 January 2020, 4:48 PM