Úloha 1

Podívejte se na obrázek a připravte si následující role (1x sestra, 3x pacient):

1. sestra, která bude asertivně řešit konfliktní situaci mezi pacienty

2. pacient tělesně znevýhodněn, kterému sestra pomáhá s oblékáním - stěžuje si, že pacient vedle na posteli mu neustále shazuje osobní věci ze stolku

3. pacient na prostřední posteli, který je nevidomý - stěžuje si, že první pacient je na něj neustále hrubý

4. pacient na poslední posteli, který je tělesně znevýhodněn a chce mít pouze klid, neboť se ostatní dva neustále hádají

Úloha 2

Po zhlédnutí videa "Komunikace s pacientem se zrakovým znevýhodněním"

1. Pokuste se vyjádřit, jak se cítí pacient v prvním i druhém videu.

2. Pokuste se vyjádřit, který postup je správný a proč.

3. Jaké vidíte klady a zápory?

Úloha 3

Po zhlédnutí videa "Komunikace s pacientem se zrakovým postižením"

1. Zamyslete se, v jakých dalších situacích lze podobné jednání pozorovat.

2. Jak byste Vámi popsané situace řešili?

3. Jak můžete pomoci, aby se tyto situace nestávaly?

4. Jaké benefity pro své povolání vidíte z názorných ukázek ve videu?

Úloha 4

Po zhlédnutí videa "Komunikace s pacientem se zrakovým postižením"

1. Zaměřte se na roli sestry a zamyslete se, co ji vede k tomu, chovat se negativně.

2. Zaměřte se na roli sestry a zamyslete se, co ji motivuje k tomu, chovat se pozitivně.

3. Zaměřte se na interakci pacient-sestra a zamyslete se, jak byste jako další strana (např. student na praxi) mohli reagovat.

4. Zaměřte se na roli pacienta a zamyslete se, jak jinak by mohl pacient na negativní chování sestry reagovat.

Naposledy změněno: úterý, 14. ledna 2020, 12.35