Každá komunikace se odehrává v nějakém kontextu, tedy v určité situaci. V rámci komunikace s výživovým poradcem je zásadní, aby klient správně pochopil veškeré informace, které výživový poradce interpretuje. Vlivem nesprávného pochopení kontextu vzniká mnoho nedorozumění a celý obsah komunikace může vyznít naprosto odlišně, než byl původně zamýšlen.

Hlavním předpokladem efektivní komunikace je pozitivní vztah mezi účastníky komunikace, jejich kladný pohled na celou problematiku a snaha rozhovor směřovat k nějakému cíli.


Obecné zásady komunikace:

  • mít jasně stanovený cíl komunikace - téma, určitou konkrétní problematiku
  • navodit pozitivní vztah mezi účastníky komunikace
  • dobře zvládat verbální i nonverbální komunikaci
  • být schopen naslouchat a nechat druhému dostatek času na reakci
  • umět sumarizovat hlavní myšlenky
  • umět klienty motivovat v jejich snažení
  • umět klást srozumitelné otázky



Naposledy změněno: čtvrtek, 2. ledna 2020, 19.02