Zásady komunikace ve výživovém poradenství
Požadavky na absolvování
Každá komunikace se odehrává v nějakém kontextu, tedy v určité situaci. V rámci komunikace s výživovým poradcem je zásadní, aby klient správně pochopil veškeré informace, které výživový poradce interpretuje. Vlivem nesprávného pochopení kontextu vzniká mnoho nedorozumění a celý obsah komunikace může vyznít naprosto odlišně, než byl původně zamýšlen.
Hlavním předpokladem efektivní komunikace je pozitivní vztah mezi účastníky komunikace, jejich kladný pohled na celou problematiku a snaha rozhovor směřovat k nějakému cíli.
Obecné zásady komunikace:
- mít jasně stanovený cíl komunikace - téma, určitou konkrétní problematiku
- navodit pozitivní vztah mezi účastníky komunikace
- dobře zvládat verbální i nonverbální komunikaci
- být schopen naslouchat a nechat druhému dostatek času na reakci
- umět sumarizovat hlavní myšlenky
- umět klienty motivovat v jejich snažení
- umět klást srozumitelné otázky
Naposledy změněno: čtvrtek, 2. ledna 2020, 19.02