Situace 1:

Příklad dobře vedeného   rozhovoru

 

 

Výživový poradce – milý, příjemný, mluví pomalu a srozumitelně

 

Výživový poradce: Dobrý den, vítám Vás, pane Nováku. Prosím,

posaďte se.

 

Senior: Dobrý den. Já vlastně ani nevím, proč tu jsem.

 

Výživový poradce: Pane Nováku, to je v pořádku. Všechno Vám

vysvětlím.

 

Senior: Tak to bych byl moc rád, já těm doktorským termínům moc nerozumím.

 

Výživový poradce: Pane Nováku, kvalitní výživa je pro celkové zdraví a pohodu člověka důležitá. Dnes si popovídáme hlavně o tom, co Vás trápí za nemoci, jak jste na tom po stránce výživové a jak bychom Vám mohli společně pomoct. Vysvětlím Vám, co je důležité, a kdybyste něčemu nerozuměl, tak se hned můžete zeptat.

 

Senior: A má to ještě cenu, víte, v mým věku a něco měnit?

 

Výživový poradce: Ano, má to cenu a hned Vám vysvětlím, proč.


 


Situace 2:

Příklad špatně vedeného rozhovoru

 

Chyby v komunikaci se seniory: chybné tempo, přerušování, infantilizace, nesrozumitelnost

 

 

 

 

Výživový poradce: Dobrý den, dědo. Tak jakpak se vede?

 

Senior: Dobrý den. Já vlastně ani nevím, proč tu jsem.

 

Výživový poradce: No tak to s Váma asi bude těžké pořízení, že.

 

Senior: (pokrčí rameny a mlčí….)

 

Výživový poradce: Tak…..no…..tak co budeme dělat?

 

Senior: (pokrčí rameny a mlčí….)

 

Výživový poradce: A dědo, copak jste snídal, když koukám do papírů, máte diabetes mellitus II. typu, tak kolik sacharidů dneska bylo? Co?

 

Senior: (pokrčí rameny a mlčí, nechápe….)

 

Výživový poradce: Tak pane Nováku!

(Výživový poradce zvyšuje hlas),

Ptám se Vás, kolik těch sacharidů dneska bylo? Když nebudete spolupracovat, tak se nikam nedostaneme!

 

Senior: Snídal jsem 1 rohlík a kafe.

 

Výživový poradce: No, konečně nějaká odpověď…..

Naposledy změněno: čtvrtek, 2. ledna 2020, 19.21