Cílem předmětu je poskytnout studentovi teoretickou přípravu pro základní managérske činnosti cestovních kanceláří a cestovních agentur. Důraz je kladen na poznatky o tvorbě produktu CR (zájezdů) a jeho distribuce včetně ochrany spotřebitele CK/CA. Přednášky jsou základem vědomostí a poznatků, které se rozvíjejí v rámci semináře. Přednášky i semináře jsou založeny na interaktivním pedagogickém přístupu. Témata přednášek: 1. Postavení cestovní kanceláře a cestovní agentury na trhu. Právní a ekonomické aspekty. Postavení a kompetence cestovní kanceláře a cestovní agentury v domácím, výjezdovém a příjezdovém CR v souladu s právní úpravou . Profesní asociace CK a CA. 2. Cestovní kancelář jako producent zájezdu. Zájezd a jeho specifika tvorby v outgoingu (zahraniční výjezdový CR) a incomingu (zahraniční příjezdový CR). Specifika produktu spojených služeb. 3. Trendy v nabídce. Tradiční a specifické zaměření v nabídce dle obsahu a segmentu poptávky. 4. Tvorba produktu - zájezdu. Časový a obsahový algoritmus. Jednotlivé kroky a etapy tvorby a zpracování zájezdu - před realizací zájezdu. 5. Tvorba produktu - zájezdu. Časový a obsahový algoritmus. Jednotlivé kroky a etapy tvorby a zpracování po realizaci zájezdu. 6. Smluvní spolupráce cestovní kanceláře a ubytovacích zařízení. Smluvní vztahy na mezinárodním trhu tzv. commitment (garance), allotment (na vyžádání) a ad hoc. 7. Kontraktace ubytovacích služeb. Specifika ekonomiky kontraktu a následně tvorby vstupu do ceny zájezdu v podmínkách commitmentu. 8. Spolupráce se zahraničním partnerem na mezinárodním trhu. Ekonomické, organizační aspekty a právní aspekty. . Rizika cestovních kanceláří na mezinárodním trhu cestovního ruchu 9. Kooperace cestovní kanceláře a letecké společnosti. Příprava a podmínky realizace charterových letů na straně cestovní kanceláře. Kontingenty, sharování s jinými CK. 10.. Aplikace marketingových cen zájezdů v souladu s požadavky ekonomiky CK a cash flow CK 11. Informace před podepsáním cestovní smlouvy. Povinnosti CK vůči zákazníkovi v souladu se smlouvou o zájezdu. 12. Ochrana spotřebitele v cestovní kanceláři. Pojištění zájezdu CK proti insolvenci. Garanční fond. Právní ochrana zákazníka ve smluvním vztahu s CK 13..Distribuce, prodej zájezdů. CK a online prodej. Provizní prodej. Kompetence a odpovědnost ve vztazích CK a provizními prodejci. Literatura: Povinná: Palatková, M., Mráčková, E., Kittner, M. Kašťák O., & Šesták, J. (2013). Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada Publishing. Novacká, Ľ. (2025). Management cestovních kanceláří a cestovních agentur a ochrana spotřebitele. (připraveno do tisku) Zákon č. 159/1999 Sb. v znění zák. č. 111/2018 Sb. A 117/2020 Sb. o některých podmínkách podnikání a výkonu některých činností v CR 159/1999 Sb. https://mmr.gov.cz/cs/ministerstvo/cestovni-ruch/pro-profesionaly/legislativa-v-cestovnim-ruchu-a-povinnosti-cestovn/vybrane-pravni-predpisy-ke-stazeni Zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník ve znění zák. č. 111/2018 Sb. díl 6 Doporučená: Dileep, M. R. (2019). Tourism, Transport and Travel Management. Routledge. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR: https://mmr.gov.cz/cs/ministerstvo/cestovni-ruch/informace-udalosti ECTAA: https://www.ectaa.org/en/communications/other-publications