Zadání tématu referátu
V anketě níže si každý zvolíte téma referátu. Referáty budou předneseny na kolokviu, pro které bude vypsán termín prostřednictvím IS/STAG - počítejte s délkou kolokvia 4-5 hodin
Jednotlivá témata si vyberou vždy 3 studenti. Téma zůstane v nabídce i po výběru jedním ze studentů. Oba studenti mohou pracovat v týmu na jednom tématu a společně ho i prezentovat.
Úkoly:
1. Nastudovat si celou brožuru Rozdělení svobodou: Česká společnost po 30 letech vydanou Českým rozhlasem (https://www.irozhlas.cz/rozdeleni-svobodou).
2. Připravit referát na vybrané/zadané téma v tabulce.
3. Při přípravě referátu zohlednit všechny relevantní části v brožuře a také další články ap. na webu Českého rozhlasu k projektu Rozděleni svobodou (https://www.irozhlas.cz/rozdeleni-svobodou).
4. Informace z brožury a webu Českého rozhlasu musíte doplnit jedním dalším odborným zdrojem, který si sami dohledáte v knihovně ap., který bude buď doplňovat a rozvíjet nebo bude základem pro kritický pohled na informace z projektu Rozděleni svobodou.
5. Délka referátu nesmí přesáhnout dobu 20´
6. K referátu si připravte PPT prezentaci v rozsahu max 7 snímků nebo handout - listy s hlavními tezemi vašeho referátu na jednu stranu pro všechny účastníky kolokvia
Odpovědi
Možné odpovědi na anketu | Dosud nezodpovězeno |
Popis a shrnutí výzkumu Rozděleni svobodou (referát bude shrnovat všechny důležité informace o projektu, vč. metodologie výzkumu) |
Zajištěná střední třída (charakteristika třídy, její typičtí představitelé, jaké mají informace o zajištěné střední třídě význam pro sociální práci) |
Nastupující kosmopolitní třída (charakteristika třídy, její typičtí představitelé, jaké mají informace o nastupující kosmopolitní třídě význam pro sociální práci) |
Tradiční pracující třída (charakteristika třídy, její typičtí představitelé, jaké mají informace o tradiční pracující třídě význam pro sociální práci) |
Třída místních vazeb (charakteristika třídy, její typičtí představitelé, jaké mají informace o třídě místních vazeb význam pro sociální práci) |
Ohrožená třída (charakteristika třídy, její typičtí představitelé, jaké mají informace o ohrožené třídě význam pro sociální práci) |
Strádající třída (charakteristika třídy, její typičtí představitelé, jaké mají informace o strádající třídě význam pro sociální práci) |
Role vzdělání a mobilita tříd |
18 štěpících linií v české společnosti (brožura+web ČRo) |
Migrace jako významný faktor rozdělení společnosti (brožura+web ČRo) |
Hlavní ekonomické a sociální problémy - exekuce a bydlení (brožura+web ČRo) |
Jak společnost rozděluje pohled na autoritářství a jak se autoritářství týká sociální práce |
Hodnoty ve společnosti a generalizovaná důvěra - co ji posiluje a co ji umenšuje na základě dat z výzkumu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet odpovědí | 0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uživatelé, kteří si vybrali tuto alternativu |