Perfilado de sección

  • Dále je součástí prezenčního výukového bloku připomenutí specifik pedagogiky pojímané jako věda humanitní, nebo jako věda sociální. V případě, že se nezúčastníte výuky, lze si znalosti doplnit (oživit) zejm. z vybraných kapitol knihy Moderní pedagogika (J. Průcha, Portál). Ke specifikům či specifickým otázkám pedagogického výzkumu, pro základní orientaci, je třeba si dále přečíst tyto stati:

    Další rozšiřující informace můžete najít zejm. v publikaci:

    • ŠVEC, Š. a kol. Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Brno: Paido, 2009. 

    Klíčové pojmy k zopakování

    • multifaktorová povaha edukačních procesů, konstruktů a edukačního prostředí
    • problém objektivního poznání edukační reality; paradigmata v pedagogice
    • laboratorní a terénní výzkum; teoretický, empirický a historický výzkum v pedagogice; akční výzkum