Rozdělení do pracovních dvojic
Rozdělte se do dvojic, ve kterých budete vypracovávat referát. Dvojice vznikne tak, že si oba její členové vyberou stejné téma na referát.
Pokyny pro vypracování referátu
Vypracujte ve dvojici/trojici referát na zadané téma, které budete společně prezentovat na cvičení. Primární literárním pramenem pro referáty je kniha Pavla Navrátila Teorie a metody sociální práce. Témata odpovídají jednotlivým kapitolám. Pakliže máte téma, které není v knize Navrátila, literárním pramenem se pro Vás stává Matoušek (Základy sociální práce, Metody a řízení sociální práce, Encyklopedie sociální práce). Další zdroje k tématu nemusíte prezentovat během kolokvia (v referátu), ale objeví se v seminární práci.
Obsah referátu:
· Úvod – název tématu, knihy a autora, ze které čerpáte
· Uvedení do souvislostí – kdo byl zakladatelem teorie (historické pozadí), v jakém časovém období, zda směr či teorie na někoho navazovala, z čeho vycházela, proč vznikla, na co reagovala
· Stručně shrňte obsah
· Závěr - Co je podstatou Vašeho přístupu? Uveďte stěžejní či charakteristické pojmy
· Máte-li kapitolu z Navrátila – připravte si odpovědi na klíčové otázky (diskuze ve třídě)
Formální náležitosti referátu:
· Délka prezentace referátu 20 - 30 minut
· Připravte si prezentaci v PowerPointu či jiném obdobném programu
· Text referátu při prezentaci nečtěte (můžete mít osnovu s body, avšak nikoliv jednolitý text, který budete předčítat). Referát je zejména o Vaší schopnosti prezentovat souhrnně obsah Vámi přečtené kapitoly, představit jej ostatním kolegům a dokázat, že jste mu porozuměli.
Vámi vypracovanou prezentaci pošlete následně všem studentům ve skupině (máte-li hromadný e-mail), aby se všichni dostali ke všem prezentovaným tématům.
Odpovědi
Možné odpovědi na anketu | Dosud nezodpovězeno |
Psychodynamické perspektivy |
Psychosociální přístup |
Humanismus a existencialismus I. |
Humanismus a existencialismus II. |
Sociálně-psychologické a komunikační modely |
Systemický přístup |
Přístup orientovaný na úkoly |
Kognitivně-behaviorální přístup |
Krizová intervence |
Sociálně ekologický model |
Mediace |
Realitní terapie |
Antiopresivní přístup |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet odpovědí | 0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uživatelé, kteří si vybrali tuto alternativu |