Résumé de section

  • Tento výstup lze užít v souladu s licenčními podmínkami Creative Commons BY-SA 4.0 International

    (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode).


    41





    Garant předmětu: doc. MgA. Stanislav Suda, Ph.D.

    Cílem předmětu je umožnit studentům seznámit se s východisky a principy vědecké práce a metodologií pedagogického výzkumu, a to v rámci prvního semestru navazujícího magisterského studia, kdy jsou vedeni k volbě tématu, na něž se hodlají odborně zaměřit v rámci zpracování diplomové práce. Studenti si zvolí téma z okruhu pedagogiky volného času, které se pokusí výzkumně uchopit (formulovat teoretický nebo empirický výzkumný problém, případně navrhnout strukturu tvůrčího pedagogického experimentu, jehož realizací by bylo možné zvolenému problému hlouběji porozumět). Vypracováním dílčích aplikačních úkolů se studenti postupně učí základům metodického uvažování, které je nezbytnou podmínkou pro odborné uchopení zvoleného problému. Vyústěním může být vlastní projekt diplomové práce, cílem nicméně není zpracování projektu, ale porozumění souvisejícím metodologickým principům v rámci absolvování této „cesty“ vedoucí ke zpracování projektu.

    Požadavky na studenta

    • Aktivní účast ve výuce podložená průběžnou přípravou.
    • Absolvování e-learningového kurzu: vypracování příslušných úkolů.
    • Absolvování písemné zkoušky.

    Způsob zakončení předmětu:   zápočet + zkouška

    Organizace studia

    Kurz sestává z kombinace kontaktní výuky (5 x čtyřhodinový blok), samostudia a plnění úkolů e-learningového kurzu. V rámci úvodního bloku (kolektivní konzultace na začátku semestru) se studenti seznámí s východisky předmětu a rámcovou metodologií. Poté plní jednotlivé úkoly v e-learningovém kurzu (doprovázené nezbytným samostudiem). Paralelně studenti absolvují dva bloky k problematice výzkumu kvantitativního a dva bloky k problematice výzkumu kvalitativního.

    Individuální práce studenta (kontrola samostatného studia)

    Studenti si zvolí téma z okruhu moderní pedagogiky, resp. pedagogiky volného času, které se pokusí výzkumně uchopit (formulovat teoretický nebo empirický výzkumný problém, případně navrhnout strukturu tvůrčího pedagogického projektu, jehož realizací by bylo možné zvolený problém hlouběji nahlédnout). Studenti postupně zpracovávají úkoly e-learningového kurzu a postupně se tak učí základům metodického uvažování, které je nezbytnou podmínkou pro odborné uchopení zvoleného problému. Vyústěním může být vlastní projekt diplomové práce, cílem nicméně není zpracování projektu, ale porozumění souvisejícím metodologickým principům v rámci absolvování této „cesty“ vedoucí ke zpracování projektu. Za splnění úkolů e-learningového kurzu student obdrží zápočet. Znalosti a porozumění aspektům kvantitativního a kvalitativního výzkumu studenti osvědčí jednak v průběhu výukových bloků (aktivita opírající se o průběžnou přípravu), jednak při závěrečné zkoušce. Podmínkou připuštění ke zkoušce je kromě získání zápočtu také odevzdání semestrální práce ke kvalitativnímu výzkumu (viz dále).