3. Publikace z oblasti mého odborného zájmu
Úkol
Uveďte seznam relevantních odborných publikací prezentujících původní výzkumné nálezy (alespoň 10 odborných článků nebo monotematických knih, z toho min. 3 cizojazyčné), které jste k danému tématu našli v databázích. Uvádějte pouze primární zdroje. Do výčtu nezahrnujte publikace popularizačního charakteru (např. periodika typu "Psychologie dnes"), profesní tisk (např. "Učitelské noviny"), ani publikace přehledové (např. vysokoškolské učebnice) - byť pro zpracování DP mohou být relevantní. V tomto úkolu máte přesvědčit o tom, že dokážete vyhledávat aktuální a konkrétně zaměřené zdroje, a také si takto můžete ověřit, zda je volba odborného zaměření, z níž chcete dále vycházet, dobrou volbou (zda existuje dostatek použitelných zdrojů). Používejte plné bibliografické citace podle příslušné normy.
Pokud budete úkol přepracovávat, ponechte původní verzi textu, text zkopírujte, přidejte k němu záhlaví "VERZE 2" apod. a teprve poté text pod tímto záhlavím upravte.
Příklady možných odpovědí
- CHEUNG, D. Measuring Teachers‘ Meta-Orientations to Curriculum: Appliccation of Hierarchical Confirmatory Factor Analysis. The Journal of Experimental Education, Vol. 68, No. 2, 2000. pp. 149–165.
- JANÍK, T. a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-165-2.
- JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007, s. 41-52.
- JANÍK, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-080-8.
- JANÍK, T. Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 3, s. 243-250.
- JENKINS, S. B. Measuring teacher belief s about curriculum orientations using the modified curriculum orientations inventory. The Curriculum Journal, Vol. 20, No. 2, 2009, pp. 103–120.
- MAŇÁK, J. Problém – kurikulum. Pedagogická orientace, 2003, č. 3, s. 62-69.
- MAŇÁK, J.; JANÍK, T.; ŠVEC, V. Kurikulum v současné škole. Brno: Paido, 2008. ISBN 80-7315-080-8.
- SCHIRO, M. S. Curriculum Theory: Conflicting Visions and Enduring Concerns. Thousand Oaks: Sage, 2008. ISBN 978-1-4129-5316-0.
- VYSKOČILOVÁ, E. Pokus o teoretické nahlédnutí vztahu dialogického jednání a psychosomatické kondice. In ŠVEC, V. (ed.) Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005.
Příklady častých chyb
- Omezení se pouze na české zdroje, byť téma vyžaduje obecnější přehled, neznalost, nedostatečná orientace ve zdrojích.
- Neúplné údaje, nerespektování citační normy (viz Metodická pomůcka ke zpracování závěrečných prací na webu eknihovna.jcu.cz)
- Chybí
více relevantních studií z odborných časopisů prezentující výsledky výzkumů a jejich metodologii (uvádíte zdroje populárně naučné).
- Uváděny jsou povšechní zdroje bez jasného zaměření na téma uvedené v úkolu 1.
Min. požadovaný počet bodů pro postup do dalšího úkolu: 5 z 8.
Mezní termín pro splnění úkolu: 21. 10.