1. Co je to Herbartův (didaktický) trojúhelník? Co vyjadřuje a jaký má v didaktice význam?
  2. Popište asociativní teorii učení a možnosti uplatnění této teorie v pedagogické praxi (přitom vysvětlete význam principů označovaných pojmy jasnost, asociace, systém, metoda).
  3. Vysvětlete behavioristické pojetí teorie učení a uveďte příklady uplatnění této teorie v pedagogické praxi.
  4. Vysvětlete konstruktivistické pojetí teorie učení a uveďte příklady uplatnění této teorie v pedagogické praxi.
  5. Vysvětlete, jak souvisí myšlení a řeč, a uveďte příklady uplatnění sociálně-konstruktivistické teorie učení v pedagogické praxi.
  6. Doložte, jak se v didaktice (nebo pedagogické praxi) projevuje paradigma managementu.
  7. Doložte, jak se v didaktice (nebo pedagogické praxi) projevuje paradigma systémové analýzy.
  8. Na příkladu z pedagogické praxe vysvětlete, co je sociální učení.
  9. Pomocí příkladů vysvětlete tvrzení: "Způsob, jak vyučujeme, vychází z našich představ o tom, jak se lidé učí."
  10. Pokuste se domyslet, jak by se změnila pedagogická práce, pokud by jejím východiskem nebylo porozumění tomu, jak se lidé učí, ale porozumění jejich zájmu.


          Doplňkové audiozáznamy (vhodné pro opakování a procvičování)

          Naposledy změněno: sobota, 27. února 2021, 19.14