Otázky, úkoly a doplňkové materiály k opakování a procvičování
Požadavky na absolvování
- Co je to Herbartův (didaktický) trojúhelník? Co vyjadřuje a jaký má v didaktice význam?
- Popište asociativní teorii učení a možnosti uplatnění této teorie v pedagogické praxi (přitom vysvětlete význam principů označovaných pojmy jasnost, asociace, systém, metoda).
- Vysvětlete behavioristické pojetí teorie učení a uveďte příklady uplatnění této teorie v pedagogické praxi.
- Vysvětlete konstruktivistické pojetí teorie učení a uveďte příklady uplatnění této teorie v pedagogické praxi.
- Vysvětlete, jak souvisí myšlení a řeč, a uveďte příklady uplatnění sociálně-konstruktivistické teorie učení v pedagogické praxi.
- Doložte, jak se v didaktice (nebo pedagogické praxi) projevuje paradigma managementu.
- Doložte, jak se v didaktice (nebo pedagogické praxi) projevuje paradigma systémové analýzy.
- Na příkladu z pedagogické praxe vysvětlete, co je sociální učení.
- Pomocí příkladů vysvětlete tvrzení: "Způsob, jak vyučujeme, vychází z našich představ o tom, jak se lidé učí."
- Pokuste se domyslet, jak by se změnila pedagogická práce, pokud by jejím východiskem nebylo porozumění tomu, jak se lidé učí, ale porozumění jejich zájmu.
Doplňkové audiozáznamy (vhodné pro opakování a procvičování)
Naposledy změněno: sobota, 27. února 2021, 19.14