Osnova sekce

  • Osnova tématu

    1. vnitřní a vnější diferenciace
    2. organizační formy výuky a komplexní výukové přístupy
    3. problém záměny metod a organizačních forem
    4. didaktické prostředky
    5. komunitní vzdělávání, otevřené vyučování, situované učení, autentické učení

    Klíčové pojmy

    • organizační dimenze kurikula, organizační forma výuky
    • vnitřní a vnější diferenciace
    • výuka individuální, hromadná (frontální, diferencovaná / skupinová, párová, individualizovaná)
    • domácí úlohy; exkurze; projektová výuka, kooperativní výuka; přednáška, seminář, cvičení / workshop; e-learning, blended learning
    • vyučování s asistentem; týmové vyučování
    • materiální didaktické prostředky, učební pomůcky; programované učení; hypertext
    • situované (kontextualizované) učení, autentické učení, simulace; komunitní vzdělávání, otevřené vyučování

    Studijní materiály k povinnému prostudování

    Audiozáznamy starších přednášek (výklad a komentář k tématu)

    1. Organizační dimenze kurikula ve vztahu k dimenzi metodické, rozlišení organizační dimenze a organizačních forem výuky v realizační fázi
    2. Organizační dimenze v realizační fázi kurikula a organizační formy výuky; vnitřní a vnější diferenciace a organizační formy ve vztahu k cílům a hodnotovým východiskům
    3. Vnitřní a vnější diferenciace; individuální a hromadná/frontální výuka, individualizovaná výuka, skupinová/diferencovaná výuka, vztah mezi organizačními formami výuky, cíli výuky a dalšími faktory
    4. Organizační dimenze edukace ve vztahu k otázkám integrace/inkluze
    5. Distanční vzdělávání, e-learning a blended learning
    6. Komunitní vzdělávání, otevřené vyučování, otevřená práce s mládeží