1. Na příkladech vysvětlete, v čem se liší význam pojmů organizační dimenze kurikula a organizační forma výuky.
  2. Vysvětlete, jak souvisejí organizační formy výuky, výukové metody, učivo a cíle výuky.
  3. Kde se v praxi můžeme setkat s realizací vnitřní a vnější diferenciace? O jaké důvody se může opírat uplatnění principu vnější nebo vnitřní diferenciace?
  4. Na příkladech vysvětlete rozdíl mezi individuální a individualizovanou výukou. Uveďte příklady praktického způsobu uplatnění principu individualizace (nebo diferenciace) v podmínkách zájmového vzdělávání.
  5. Na příkladech vysvětlete rozdíl mezi výukou diferencovanou, skupinovou a kooperativní.
  6. Čím zdůvodníte, že hromadné vyučování na základě systému vyučovacích hodin se stále tak široce uplatňuje ve školní praxí?
  7. Jak učitel dosáhne toho, aby frontální vyučo­vání nebylo pro žáky stereotypní a podporovalo jejich aktivní činnost?
  8. V čem vidíte pozitivní možnosti projektové výuky, v čem spočívají její meze?
  9. Pro jaké účely je vhodná frontální, diferencovaná, skupinová, kooperativní nebo projektová organizační forma výuky?
  10. Uveďte příklad praktické realizace kooperativního učení formou hry a ro­zeberte jej (co je v kontextu uvedeného příkladu předmětem kooperativního učení).
  11. Rozeberte přednosti a nedostatky výuky individuální, skupinové a hromadné; navrhněte, jakým způsobem lze jejich přednosti posílit a nedostatky kompenzovat.
  12. Co je to situované učení (ve srovnání s učením, které nemá tento atribut). V čem spočívají jeho výhody? Uveďte příklad, kdy se o takové učení jedná, a příklad, kdy je jedná o jiný typ učení, nikoli o učení situované.
  13. Jak souvisí učení situované, autentické a učení s využitím simulace?
  14. Co je to týmové vyučování? Uveďte příklad, kdy se o takové vyučování jedná, a příklad, kdy je jedná o jiný typ vyučování, nikoli o vyučování týmové.
  15. Co je to komunitní vzdělávání? Pokuste se najít konkrétní příklady uplatnění tohoto trendu v praxi. Co to znamená, hovoříme-li o škole jako o „komunitním centru“?
  16. Popište, jak může v praxi vypadat uplatnění principů otevřeného vyučování.
  17. Uveďte příklady materiálních didaktických prostředků, s jejichž použitím se v praxi setkáváte. Zhodnoťte jejich silné a slabé stránky.
  18. Popište organizační formy výuky využívané v tomto předmětu (a případně v dalších předmětech, které máte v rámci studia v tomto semestru zapsané).

Doplňkové audiozáznamy (vhodné pro opakování a procvičování)

Naposledy změněno: středa, 12. května 2021, 18.45