1. K čemu je dobré modelování pedagogických jevů (např. kurikula)? Stručně vysvětlete, k čemu v didaktice slouží teoretický model kurikula jako „anatomie edukace“.
  2. Svými slovy vysvětlete, co znamená toto tvrzení: "Teorie kurikula slouží jako konceptuální rámec pro porozumění edukaci."
  3. Uveďte alespoň tři významy výrazu kurikulum.
  4. Stručně popište obecný model kurikula (formy/fáze, dimenze, roviny).
  5. Jaký je rozdíl, hovoříme-li o fázích kurikula, nebo o formách existence kurikula?
  6. Na příkladu vybrané vzdělávací aktivity stručně objasněte, jak na sebe navazují a vzájemně se ovlivňují jednotlivé formy/fáze kurikula.
  7. Na příkladu vybrané formy kurikula vysvětlete jednotlivé dimenze kurikula.
  8. Jaký je rozdíl mezi koncepční fází kurikula a ideovou dimenzí kurikula?
  9. Je možné hovořit o formálním kurikulu v neformálním vzdělávání?
  10. Na příkladu vysvětlete, jak souvisí ideová dimenze kurikula s ostatními dimenzemi v realizační fázi (vysvětlete, jak souvisejí výukové metody, cíle, obsahy a organizační podmínky).
  11. Popište, jak se ideová dimenze prolíná jednotlivými fázemi kurikula.
  12. Popište a na příkladech vysvětlete, co je formální a neformální kurikulum.
  13. Popište a na příkladech vysvětlete, co je explicitní a implicitní (skryté) kurikulum.
  14. Popište a na příkladech vysvětlete, co je nulové kurikulum.
  15. Co je to zprostředkující a vstřícné pojetí kurikula? Vysvětlete jednotlivá pojetí na příkladech, kde se s nimi v praxi můžeme setkat. Jaké důsledky má zprostředkující nebo vstřícné pojetí kurikula pro stanovování cílů pedagogické práce a pro vymezování vzdělávacího obsahu?


Doplňkové audiozáznamy (vhodné pro opakování a procvičování)

Última modificación: miércoles, 12 de mayo de 2021, 18:01