Otázky, úkoly a doplňkové materiály k opakování a procvičování
Aggregazione dei criteri
- Vysvětlete, jak souvisejí organizační formy výuky, výukové metody, učivo a cíle výuky.
- Charakterizujte faktory, které především podmiňují volbu vhodných výukových metod. Pokud chcete zvolit vhodnou výukovou nebo výchovnou metodu, podle jakých kritérií ji zvolíte?
- Na základě svých osobních zkušeností v roli žáka (studenta) uveďte, se kterými výukovými metodami vaši učitelé především pracovali, a uvažujte o důvodech, proč tomu tak bylo.
- Popište metodu (…) a zhodnoťte možnosti jejího uplatnění (k čemu je např. dobře využitelná, jaká jsou naopak její omezení) v kontextu výchovy ve volném čase / zájmového vzdělávání apod.
- Pokud by edukačním cílem bylo (...), jakou metodu byste vzhledem k takovému cíli považovali za vhodnou?
- Co je typické pro metody slovní, názorně demonstrační a praktické? Srovnejte možnosti a meze metod slovních, názorně demonstračních a metod praktických činností žáků.
- Uveďte tři slovní
výukové metody. Ke každé z nich uveďte příklad jejího vhodného použití.
- Uveďte příklad situace z oblasti zájmového
vzdělávání a k této situaci uveďte příklady tří vhodných slovních výukových metod.
- Stručně vysvětlete pojem aktivizace (v kontextu zájmového vzdělávání nebo školního
vyučování) a uveďte příklad dvou aktivizujících
výukových metod.
- Jak chápete tvrzení, že "významnou součástí vzdělávacích obsahů soudobé školy je osvojování dovedností potřebných k sebevzdělávání"? Jak toto souvisí s výukovými metodami?
- Uveďte a zdůvodněte, jaké metody považujete za "běžné" a "alternativní" a v čem se tyto metody liší z hlediska činností učitele a žáků.
- Vysvětlete praktický význam tohoto tvrzení uvedeného ve studijním textu: "Nepokládáme za správné hovořit o metodách vyučování a metodách učení izolovaně, bez jejich vzájemného spojení."
- Uveďte příklady praktického využití (k čemu mohou být dobré) metod didaktické hry, inscenace (hraní rolí), simulace a dramatizace ve výchově a vzdělávání.
Doplňkové audiozáznamy (vhodné pro opakování a procvičování)
Ultime modifiche: mercoledì, 12 maggio 2021, 18:52