1. Popište, co je to projektová fáze kurikula a jak souvisí s ostatními čtyřmi fázemi (na co a v čem navazuje, co a čím navazuje na ni apod.). Uveďte příklady edukačních konstruktů, které reprezentují projektovou formu kurikula.
  2. Co je to národní kurikulum?
  3. Co je to vzdělávací program?
  4. Vysvětlete rozdíl nebo vztah mezi: učebními osnovami a vzdělávacím programem / učebním plánem a časově-tematickým plánem / RVP a ŠVP.
  5. Charakterizujte cíle vzdělávání uvedené v Rámcových vzdělávacích programech a popište tři roviny konkretizace těchto cílů.
  6. Popište rámcovou strukturu RVP. Co v těchto dokumentech najdeme?
  7. Co jsou to vzdělávací oblasti, vzdělávací obory a průřezová témata?
  8. Co jsou to osnovy (očekávané výstupy a kmenové učivo)?
  9. Na příkladu popište fáze přípravy na vyučovací hodinu (nebo jinou výchovně-vzdělávací jednotku).
  10. Obst (s. 23–24 studijního textu) popisuje tři fáze plánování výuky: (i) studium kurikulárních dokumentů, (ii) zjištění potřeb žáků a (iii) tematický plán učiva. Ilustrujte tyto fáze příkladem činnosti, která představuje proces přípravy pedagoga v kontextu zájmového vzdělávání. Pokud některou z fází vynecháte, namísto uvedení příkladu činnosti v této fázi zdůvodněte, proč ji vynecháváte.
  11. Kde v praxi se můžeme například setkat s předmětovým x projektovým x modulovým uspořádáním učiva?
  12. Kde v praxi se můžeme například setkat s lineárním x cyklickým x spirálovým řazením učiva?
  13. Uveďte na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, v čem otvírá školám možnosti profilovat svůj vzdělávací program? Jaké klady a jaká případná úskalí vidíte v tomto zvýšení autonomie jednotlivých škol?
  14. Co jsou to standardy a jakou funkci ve vzdělávání plní? Jak rozumíte citaci uvedené v základním studijním textu: "Musíme zvýšit standardy, ale musíme dosáhnout standardů bez standardizace?"
  15. Vysvětlete, v čem spočívá prezentační, řídící a organizační (orientační) funkce učebnice.
  16. Co jsou to edukační média?

Doplňkové audiozáznamy (vhodné pro opakování a procvičování)

Zuletzt geändert: Mittwoch, 12. Mai 2021, 18:12